Friday, August 22, 2014

Joaca senzoriala cu broscute



Planificam pentru perioada de inceput de vara o serie intreaga de activitati legate de broscute, ratuste si lacuri in general, dar cum am ramas in urma destul de mult cu parcurgerea temelor, am sarit peste aceasta si apoi m-am trezit in mijlocul verii ca am niste figurine dragute cu broscute, care trebuie totusi folosite intr-un fel sau altul. Si asa s-a nascut ideea unui sensory bin mai complex, alcatuit in masuta noastra pentru nisip si apa intr-o zi cu mult soare, perfecta pentru asa o joaca.




Broscutele noastre fac parte dintr-un toob Safari, iar alaturi de ele mai erau si niste broaste testoase pe care sper sa le folosim la alte activitati. Daca tot veni vorba, recomand figurinele Safari, alaturi de cele Schleich sunt extrem de realiste, iar faptul ca se gasesc in toob-uri tematice le face sa fie si foarte simplu de folosit in activitati diverse.


Pe langa broscutele Safari am folosit pentru cutia senzoriala o multime de elemente naturale, culese in general din gradina: frunze mari si mici, crengute, scoarta de copac, pietre mai mari.


 Masuta noastra e impartita in doua, intr-o parte am turnat apa colorata cu albastru (se vede verde pentru ca masa e galbena) - lacul-, iar in cealalta parte am pus pietricele mici si albe pentru acvariu - malul apei. Aveam de asemenea cumparati din timp doi nuferi mari de plastic, care s-au potrivit perfect pe lacul nostru cu broscute.



Ema a explorat sensory-bin-ul o dupa amiaza intreaga. A mutat broscutele de pe un nufar pe altul, le-a facut baie, le-a pus apoi la uscat pe mal, a cercetat frunzele, crengile, a rupt in bucatele scoarta de copac, etc. Un aspect care i s-a parut interesant: pietricelele albe "de pe mal" dupa ce erau scufundate in apa se colorau si ele in albastru :)


 De altfel, partea cea mai si cea mai interesanta a fost evident stropitul cu apa, pentru ca Ema e innebunita pur si simplu dupa apa. A inventat si un joculet, inmuia frunze in apa, apoi alerga cu ele spre mine sa ma stropeasca :)



N-am invatat foarte multe despre broscute deocamdata, am lasat deoparte setul cu ciclul de viata al broscutei, tot de la Safari, cu gandul ca il vom folosi in cadrul altei activitati, care sa nu contina apa si sa-i distraga astfel total atentia Emei, dar ideea e ca am petrecut o dupa amiaza de vara distractiva in compania broscutelor de pe micul nostru lac :)



Ema - 2 ani si 8 luni

2 comments:

  1. Da, intr-adevar, masuta e foarte utila pentru activitati senzoriale, as lua-o si in casa daca as avea loc... si cand te gandesti ca atunci cand am cumparat-o voiam doar o masuta de plastic pentru exterior, nu mi-am dat seama ca sub capac e impartita in doua si merge pentru sensory-bin-uri :) Multumesc pentru vizita :)

    ReplyDelete
  2. Felicitări pentru activitățile minunate realizate! De unde ai cumpărat măsuța? Sau spune-mii ce model e. Mulțumesc si La mulți ani! ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...