Thursday, October 9, 2014

Cutie sortator - varianta homemade



 Ideea aceasta nu e nicicum originala, am gasit-o de multe ori pe blogurile pentru copii, iar articolul care chiar m-a inspirat sa fac si eu una e acesta. Cam toti copiii au o perioada in care iubesc sa introduca obiecte mici prin gauri. Am incercat de-a lungul timpului sa fac o serie de "jucarii" care sa satisfaca nevoia aceasta a Emei (unele din ele sunt mentionate in articolul acesta). De altfel, nu cred ca exista copil sa nu aiba pana pe la 2 ani acasa un sortator cu forme geometrice, fie de plastic si in forma de broscuta sau borcan de biscuti, fie de lemn si astfel mai conform cu principiile Montessori :)




Cutia pe care vreau sa v-o prezint e o alternativa foarte buna la jucariile de plastic daca nu aveti variantele de lemn si are avantajul ca fiind homemade se poate personaliza in functie de interesele copilului. Noi avem cutia cam de cand a implinit Ema 2 ani, dar sunt absolut convinsa ca ar fi fost interesata de ea si mai repede, avand in vedere ca la 18 luni deja stia formele geometrice si a inceput sa le introduca in mod corect prin gaurile sortatorului de lemn pe la 22 de luni. Fiindca Ema nu mai era asa de interesata de formele geometrice atunci cand am facut cutia am adaugat si gauri pentru sortat niste cerculete pe culori si gauri pentru niste betisoare cu numere, astfel lucrurile devenind mai interesante. De altfel, m-am gandit inainte cam ce piese am in casa pe care le-as putea folosi si in functie de ele am planificat cutia. Formele de lemn le-am luat de la un puzzle mai vechi, cerculetele pentru culori sunt de la un joc cu multe piese, iar betisoarele de lemn le aveam in casa (se gasesc in magazinele cu materiale pentru crafturi). Cutia, alba, simpla, era si ea prin zona, deci mi-a fost simplu sa pun totul la un loc. Am decupat gaurile pentru piese cu un cutit simplu si de aceea nu sunt perfecte, un cutit pentru craft ar fi mult mai indicat, dar, desi am unul pe undeva, n-am mai pierdut timpul sa-l caut, voiam sa termin proiectul pana se trezea Ema din somnul de pranz :)


Un avantaj al cutiei e faptul ca toate piesele se pot depozita in interior cand nu e folosita, ocupand astfel putin spatiu, dar eu am ales sa-i prezint piesele Emei aranjate intr-o tavita compartimentata, ca sa fie o activitate cat de cat in stil Montessori. Dupa ce termina de introdus piesele, deschide cutia, le rastoarna si le sorteaza inapoi in tavita lor, sa fie pregatita pe data viitoare cand vrea s-o foloseasca.


Cutia sortator sta in dulapiorul nostru cu activitati de un an aproape si Ema inca o mai alege sa se joace cu ea, desi mai rar ce-i drept. Evident ca deja activitatea e prea usoara pentru ea, dar inca e distractiv sa introduca piese marunte prin gauri :)

Ema - 2 ani - 2 ani si 10 luni

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...