Wednesday, January 15, 2014

Ornamente din aluat sarat: "manute Mos Craciun" - Idei de cadouri homemade


Intr-una din ultimele zile de advent ale Craciunului acesta am pregatit un aluat sarat cu scopul de a face niste ornamente pentru brad, pe care sa le dam cadou. In fiecare an incerc sa includ printre cadourile de Craciun si cateva facute de mine (albume, calendare), iar anul acesta Ema fiind mai mare a participat si ea la realizarea unor cadouri deosebite.





Mi-a placut ideea de a face impreuna cu Ema ornamente pentru brad, dar am vrut ceva mai personal si mai valoros din punct de vedere sentimental pentru cel care va primi cadoul asadar pana la urma am urmat ideea gasita aici, si am facut niste Mos Craciuni pictand corespunzator amprentele Emei.


Pentru inceput am trasat manuta Emei pe o hartie mai groasa, am decupat-o si am presat-o usor peste aluatul sarat intins in mod uniform pe masa. Cu un cutit ascutit am decupat incet in jurul manutei din carton si apoi am netezit usor marginile zimtate ale manutei din aluat. Ideea era sa pun la copt manutele, dar cum anterior am fost copt niste ornamente in forma de braduti si stelute care s-au cam umflat, am decis sa las manutele la uscat la aer vreo 4 zile, intorcandu-le de pe o parte pe alta si s-au intarit foarte bine si asa, pastrandu-si perfect forma si culoarea.


Cat timp am decupat eu manutele -ceea ce a durat destul de mult- Ema a folosit o parte din aluat (amestecat cu colorant alimentar verde) pe post de plastilina si a facut propriile ei ornamente cu formele de decupat prajituri :)



Jucandu-se cu niste margelute pentru brad, Ema a descoperit ca apasandu-le in plastilina raman urme foarte interesante, "modele", cum le spune ea :)



Dupa ce manutele au fost uscate bine, tot ce a mai ramas de facut a fost sa le pictez folosind culori acrilice: am colorat partea de sus cu rosu, pentru a fi caciula Mosului, degetelele de jos le-am facut albe - barba - iar la mijloc am desenat doi ochisori negri. Mie mi se pare ca seamana destul de bine cu Mos Craciun pana la urma. Pentru ca inainte de a le pune la uscat am facut gauri in manute, folosind un pai, am trecut prin gaurele niste sfoara, facandu-le asadar perfecte pentru agatat in brad. Ornamentele le-am impachetat in niste pungute de celofan, alaturi de o poezioara pe care am cam inventat-o eu, inspirata fiind de o versiune in limba engleza pe care am citit-o undeva pe un blog :)


Pentru ca atunci cand am decupat manutele ne-a mai ramas aluat sarat, am facut si niste fulgisori de nea, i-am lasat si pe ei la uscat cateva zile iar pe urma Ema i-a pictat cu mare drag pentru a-i darui unchiului si matusii preferate. Se pare ca o incanta destul de mult ideea sa faca si sa dea cadouri :)


Sper sa transformam si realizatul de ornamente din aluat sarat intr-o traditie de Craciun, e o activitate foarte distractiva si cu rezultate frumoase.

Ema, 2 ani si o luna

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...