Emei ii place foarte, foarte mult sa picteze. Si de cele mai multe ori, dupa o sesiune de pictat raman cateva foi ... interesante, dar cu care nu prea stiu ce sa fac, mai ales ca nici nu prea avem un spatiu suficient pentru a le expune (desi aspectul acesta chiar e foarte important, expusul lucrarilor pentru ca micutul sa inteleaga ca arta lui e apreciata). Incerc asadar cateodata sa gasesc anumite "utilitati" pentru picturile Emei, in acest fel vede ca ne folosim de ceea ce a creat ea si e incurajata sa continue... nu ca ar avea nevoie de incurajari sa picteze momentan :)
O varianta de reciclare a picturilor Emei e sa le decupez in diferite forme. Am cumparat acum vreo doua saptamani de la LIDL niste panze canvas pentru pictat si, pentru ca in perioada aceea faceam mai multe activitati cu inimioare, i-am pus la dispozitie vopsea rosie si galbene sa picteze dupa voie. Dupa ce panzele s-au uscat, am desenat inimioare cu ajutorul unei forme de prajituri si apoi le-am decupat, gandindu-ma initial sa fac o micuta ghirlanda din ele.
Dar pentru ca au iesit foarte multe inimioare, si toate erau adorabile, mai ales avand textura aceea specifica de canvas, m-am gandit sa le folosim cumva in activitatile noastre, in asa fel incat Ema sa le aiba la dispozitie si sa se bucure de ceea ce a creat. Si asa mi-a venit idea sa facem o activitate de potrivit litere, ca un fel de puzzle.
Am decupat trei fasii mai lungi dintr-o bucata de carton, texturat si el, pe una din fasii am scris EMA, pe alta MAMA si pe a treia TATA. Am adaugat apoi si fotografii cu noi, pentru ca Emei sa ii fie mai usor sa asocieze numele cu persoana potrivita. M-am gandit ca in aceste cuvinte oricum se regasesc litere pe care Ema le cunoaste si pe care le putem asadar recapitula ( le cunoastea pana atunci pe toate , cu exceptia lui T ) si chiar nu mai incercasem o activitate de potrivit litere, eram curioasa cum se va descurca. Pe inimioarele decupate din picturile Emei am scris literele necesare pentru a forma cuvintele alese si Ema n-a avut absolut nici o problema sa le puna la locurile lor pe cartonase.
Am inceput cu cel pe care scria EMA, cuvant care ii era deja foarte familiar si a inteles imediat ce trebuie sa faca. Ei i s-a parut foarte dragut ca a vazut pozele cu noi acolo, le-a analizat mult timp :)
In timp ce ea potrivea inimioarele, eu i-am tot repetat idei de genul "E de la Ema", "M de la mama", "T de la tata" si am auzit-o mai apoi, in timp ce se juca singura cu literele magnetice, spunand versiunea ei, mult mai draguta: "M a lu mami", "T a lu tati" , "asta E, a lu Ema" :)
Si o varianta de a folosi inimioarele la care s-a gandit Ema, dupa ce le-a vazut pe toate decupate:
Fiecare animalut are inimioara lui :) |
Ema, 2 ani si 4 luni
No comments:
Post a Comment