Sunday, February 16, 2014

Un orasel cu amintiri si dorinte - concurs



Pentru concursul organizat de Clubul Magic am pregatit si noi o activitate acum cateva zile, doar ca reusesc sa scriu despre ea abia acum, pe ultima suta de metri. Concursul presupune crearea unei lucrari, prin orice tehnica, in care sa se regaseasca o amintire frumoasa din anul care a trecut si o dorinta pentru anul nou, in care am intrat deja de o luna jumatate :)



Pentru ca am vrut sa o implic si pe Ema la realizarea lucrarii, m-am gandit sa gasesc ceva care putem face impreuna, si am ajuns la concluzia ca ar fi perfect sa facem un desen. Si pentru ca amintirea frumoasa din anul ce a trecut am ales sa fie drumurile si plimbarile cu Ema, cu ocazia carora ea a vazut si a a invatat asa de multe lucruri, am ales sa desenez un oras cu drumuri, pe care sa il coloram apoi impreuna. Si pentru ca voiam de foarte mult timp sa fac un desen mare pe podea pentru Ema, acum a fost momentul ideal. Am lipit alaturi doua fasii mai lungi de hartie si am schitat in mare un oras, cu drumuri si cu diferite atractii: gradina zoologica, parcuri, magazine. M-am gandit ca pe drumurile din oras vom putea plimba masinutele noastre mici si vom putea adauga pe parcurs si diferite elemente care sa ne completeze oraselul: omuleti, animale, blocuri din cuburi de lemn, etc.


Cand Ema s-a trezit din somnul de amiaza, i-am prezentat oraselul schitat de mine si s-a apucat imediat de colorat, a fost incantata la maxim de ideea de a scrie direct pe podea :) I-am aratat apoi atractiile din oras si i-am amintit in cate locuri ne-am plimbat noi pana acum (ii place foarte, foarte mult sa mearga undeva cu masina, deci a fost un subiect foarte interesant pentru ea). Am intreabat-o apoi unde vrea sa mai mearga ea. Si n-a trebuit sa insist, a inceput sa-mi insiruiasca tot felul de dorinte :) Asadar noi nu ne-am putut opri la o singura dorinta pentru anul care vine, avem mai multe mici, oricum dorinta noastra principala e sa ne plimbam mult si sa vizitam locuri diverse :)


 Asadar, ce isi doreste Ema (am incercat sa scriu imediat ceea ce spunea, transcriind felul ei de a povesti):


- "Ema mege gadina zologica, Ema vede leul, fantul, atasa (girafa)." Ea la gradina zoologica a fost deja de multe ori, dar a vazut doar ursi, lupi, cerbi, etc, se pare ca si-ar dori sa vada si animale mai mari, ca elefantul si girafa :)


-  "Ema mege buzu tanti Stela pimbale". Ii place foarte mult cantecelul "The wheels on the bus" si isi doreste sa mearga si ea cu un autobuz :) Si cum i-am fost spus deja ca autobuzuri sunt la Suceava si acolo locuieste o matusa care ii e draga, a unit cele doua lucruri si se pare ca isi doreste sa mearga la plimbare cu autobuzul impreuna cu tanti Stela :)


- "Ema mege apa male, male, Ema joaca nisipu, Ema face tupa-tupa valuri, Ema face baie... Ema stopete apa piciolute mami". Una dintre cele mai frumoase amintiri pentru Ema e de cand am fost anul trecut la mare, nu este zi sa nu povesteasca ce facea ea pe acolo, cere mereu sa se uite la poze si mai ales la filmulete cu ea in apa, sau cu ea in nisip, si se pare ca isi direste mult sa mai mearga...si nu stiu de ce si sa ma stropeasca pe mine cu apa pe picioare :)


- "Ema mege capatie, Ema papa pajitula, Ema bea suc" - asta e un lucru pe care am inceput sa il facem recent, mersul la cofetarie, si ii place foarte mult ca poate atunci sa manance si ea o prajitura, deci e clar pe lista de dorinte si in continuare :)


- "Ema gioaca mingia..." - aici e inclus de fapt mersul in parc si jucatul in general, dar pune mare accent pe minge, e innebunita dupa mingi, m-a pus sa ii mai desenez vreo doua pe harta noastra, sa aiba mingi prin tot orasul :)


- "Ema mege tenu padule" - Ema merge cu trenul la padure adica. Bineinteles ca asa cum vrea sa mearga cu autobuzul, abia asteapta sa urce si intr-un tren, pe care a inteles ca il luam de la gara. Nu stiu exact de ce trebuie sa mearga cu trenul la padure, probabil nu isi poate imagina unde se poate merge cu trenul :)


-"Ema mege padule culege ghiocele"... Apropo de padure, chiar ii place sa mearga la padure, isi aminteste de toamna trecuta cand frunzele erau galbene, a vazut acum iarna ca majoritatea copacilor au ramas cu crengile goale, si i-am explicat ca la primavara vor creste alte frunze...si pe jos, prin iarna vor aparea floricele. Si cum noi avem de multi ani o traditie de a merge intr-un anumit loc sa culegem ghiocei, i-am povestit si despre asta si a facut o amestecatura: sa mearga la padure sa culeaga ghiocele (un cuvant care vine probabil de la floricele si ghiocei :) )


- "Ema face tupa-tupa papulina altu bica". La cealalta bunica are o trambulina si cum e innebunita dupa sarit, abia asteapta sa se faca primavara sa o poata folosi :)


Cand credeam ca am terminat cu asezatul dorintelor pe desen, Ema a zarit o pasare la televizor, si inca sub impresia povestirii dorintelor ei, s-a grabit sa imi spuna ca "Ema vei zboala". Imediat si-a dat seama ca nu e chiar posibil si mi-a spus trist: "Ema nu poate zboala, Ema n-ale alipi, Ema ale manute..." I-am explicat asadar ca se poate zbura, dar cu avionul, si a fost foarte incantata de idee, asadar am trecut-o si pe aceasta pe harta dorintelor noastre pentru noul an :) Se vedem care si cate se vor putea indeplini de acum :)


Desenul initial a fost transformat asadar impreuna cu Ema, in functie de dorintele ei si a ajuns sa fie foarte incarcat pana la urma. Eu am colorat toate drumurile, sa fie mai usor pentru masinutele ei sa pastreze directia si ea a colorat pe unde a vrut, incercand totusi sa foloseasca culori cat mai potrivite pentru ceea ce colora, cu o singura exceptie, a crezut ca un tufis desenat de mine e un norisor si l-a colorat cu roz, lucru de care a fost chiar foarte incantata :)


Dupa ce am terminat cu aranjatul dorintelor pe hartie, oraselul nostru l-am mai folosit vreo 3 zile, pentru a colora toate locusoarele posibile si pentru a plimba masinutele sau omuletii dintr-un loc in altul. Scena creata a indemnat din plin la joc de tip imaginativ: Ema a adus animale la gradina zoologica, le-a colorat iarba sa manance si apa sa bea (ideea ei), a dus omuletii in parc sa se joace cu mingea sau la trambulina sa faca tupa-tupa, etc.


Mi-am amintit ca avem si o jucarie de stivuit cu tema orasul si chiar daca pusul cuburilor gaurite pe bete e deja mult prea usor pentru Ema, s-a bucurat de jucarie si am folosit piesele si pentru a ne completa orasul.



Ca si concluzie, noi suntem multumite de lucrarea-activitatea noastra, a fost distractiv sa coloram orasul si sa-l completam cu dorinte, iar acum avem o lista lunguta de lucruri pe care ar vrea Ema sa le faca :) Unele lucruri sunt mai simplu de realizat, altele un pic mai greu, dar anul e abia la inceput si e mereu bine sa fii plin de vise si sperante la inceput de an, nu-i asa? :) Ne asteapta asadar plimbari si drumuri minunate, sper eu si mai multe decat anul trecut, in urma carora vom ramane cu alte amintiri frumoase :)

Ema, 2 ani si 3 luni

3 comments:

  1. Ce activitate frumoasa! Si ce frumos povestesti! Gata, mi-ai facut si mie pofta, cred ca vom face si noi un oras pe jos, insa cred ca il incorporez in lectia despre Roma Antica :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc frumos! Cred ca va fi foarte, foarte interesant oraselul vostru din Roma Antica, abia astept sa vad :)

      Delete
  2. Multumesc pentru vizita si ma bucur ca v-am putut inspira, spor la desenat atunci :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...