Friday, February 28, 2014

Invitatii la joaca: plastilina, obiecte de toamna si animale din padure



Da, stiu ca acum tocmai vine primavara, dar dupa ce am postat activitatea aceasta, mi-am amintit de animalele noastre din padure si despre faptul ca n-am apucat pana acum sa scriu pe blog cum ne-am jucat cu ele toamna trecuta, cand am facut o serie de activitati despre animale din padure. Si chiar daca nu mai e toamna de mult, animalutele acestea tot merita atentie, pentru ca sunt deosebit realizate, realistice si pline de detalii si pentru ca Ema pur si simplu le iubeste :) 


Coltisor pentru animalele din padure - imi place sa combin un set de animale pe care il are Ema la dispozitie la un moment dat cu o carte despre animalele respective (eventual cu sunete), in felul acesta poate potrivi figurinele cu imaginile din carte si are la indemana animalul, ca sa-l cerceteze, atunci cand citim despre el in carte... tocmai de aceea e important ca figurinele sa fie cat mai realistic realizate, mai conform cu realitatea (adica nu ursuleti roz, arici cu fundita in cap sau mai stiu eu ce :) )

Inca nu exista zi sa nu se joace intr-un fel sau altul cu figurine animale (fie cele de la ferma, cele din padure sau cele polare - astea le avem pana acum). In plus, exact asta a fost tema petrecerii de 2 ani a Emei (de pe 26 octombrie anul trecut), "Animale din padure toamna" si acum imi pare rau ca nu le-am acordat la momentul potrivit ceva mai multa atentie :)


O modalitate de a folosi figurinele acestea despre care vreau sa scriu acum e sa le includem in "invitatiile la joaca" - asa cum am descris si aici. La sfarsitul toamnei trecute asadar, ne-am jucat mult cu setul de animale din padure pe care l-a primit Ema de ziua ei. I-am alcatuit cu ajutorul lor si al obiectelor de toamna pe care le-am tot colectionat in septembrie si octombrie, o serie de invitatii din acestea la joaca. Am pus alaturi plastilina, o cutie compartimentata cu "loose parts", pentru ca asta sunt pana la urma obiectele noastre mici de toamna si cosuletul cu animale, iar Ema a putut sa creeze diferite scenarii pentru ele.



Fericita ca au incaput cat mai multe animale in micuta padure improvizata :)

Pentru a putea face efectiv o padure de toamna in care sa locuiasca animalele, i-am pus intr-o zi la dispozitie Emei si niste copacei pe care i-am facut simplu doar din clame de rufe si hartie de scrapbooking cu motive de toamna, taiata in forma de coroana de copac.


Ca de obicei cand se combina plastilina cu "loose parts", joaca poate evolua in orice directie, copilul alege in ce mod sa foloseasca obiectele puse la dispozitie, un eventual rezultat final (de exemplu o creatie din plastilina) conteaza mult mai putin decat joaca in sine. O activitate foarte utila in primul rand pentru dezvoltarea motricitatii fine, copilul avand ocazia sa framante, sa stranga in mana, sa apuce, sa apese, sa rupa, etc, si in al doilea rand pentru dezvoltarea imaginatiei si incurajarea jocului imaginativ. Ema este intr-o faza acum in care omuletii, animalele cu care se joaca se imprietenesc unele cu altele si isi dau pupic :) Si apoi obligatoriu trebuie sa manance ceva :)

Daca ducem tavita cu animalute si plastilina afara, in natura, chiar si motanul devine interesat de activitate :)

Asadar, punand alaturi plastilina (sau alt aluat de modelat), obiecte diverse si tematice de preferinta ("loose parts" cum sunt numite in abordarea Reggio) si animale (care devin personaje pentru jocul imaginativ) cred ca starnim curiozitatea si atrangem usor atentia chiar si unui copilas mai micut, in jur de 2 ani :)


 Ema, 2 ani - 2 ani si o luna

Colajul acesta reprezinta o mica parte din decorul pentru petrecerea de 2 ani a Emei :)


 Despe alte activitati distractive pe care le-am mai facut noi toamna trecuta, pe afara, puteti citi aici :)

3 comments:

  1. Buna , de unde ai luat animalutele ? vreau si eu sa fac cu Marc , animalele din padure .....am gasit pe elefant. ro dar nu sunt toate :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna, nu sunt de pe elefant, tocmai din acest motiv, dar in nici un alt magazin nu le-am gasit pe toate la un loc, deci le-am luat din doua locuri diferite: Media Zoo si Ventum Kids parca... dar poti da o cautare pe google dupa figurine Schleich (doar ursul e Papo) si sigur gasesti mai multe variante :)

      Delete
    2. aha sunt schleich ....am crezut ca sunt safari ...ms

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...