Monday, June 2, 2014

Pictatul cu apa colorata



Care copilas nu este oare incantat sa se joace, in orice mod, cu apa? Stiu sigur ca Ema e fascinata de apa si nu ar refuza vreodata o activitate care o implica :) Daca activitatea mai are legatura si cu pictatul, atunci sigur va avea succes maxim in cazul nostru.





Prima data am incercat pictatul cu apa inainte de Pasti, pentru a face o ghirlanda de oua pictate de Ema. Pentru activitatea asta am pregatit cateva pahare pline cu apa in care am amestecat colorant (am avut grija sa iasa niste culori pastelate, perfecte pentru primavara), o pipeta de la o sticluta cu sirop, dischete absorbante si o tava pe care am pus toate materialele.


 Ema n-a mai folosit inainte o pipeta, dar a fost incantata de idee si a invatat imediat cum functioneaza. A luat apa dintr-un pahar, i-a dat drumul pe discheta, a luat apa din alt pahar, i-a dat iarasi drumul pe discheta, si tot asa pana cand toate s-au umplut de apa si au trebuit puse la uscat. Adevarul e ca sunt super absorbante, a intrat in ele multa apa, si culmea e ca totusi culorile nu s-au amestecat unele cu altele, s-au format niste "picturi" dragute, in niste nuante perfecte pentru Pasti.


 Pentru a le da forma de ou, cat inca dischetele erau ude am tras incet de colturi si astfel s-au alungit. Abia apoi le-am pus la uscat pe o tava langa calorifer. A doua zi au fost gata de insirat pe un fir de ata.



Am folosit ghirlanda noastra ca si decor, atat pentru fotografiile de Pasti, cat si pentru vanatoarea de oua de afara, pur si simplu mi se pare ca a iesit adorabila :)


 Un alt material perfect pentru "pictatul cu apa il reprezinta hartia de bucatarie. Dupa ce ni s-au terminat dischetele, am incercat si varianta asta si functioneaza foarte bine, hartia e destul de absorbanta si se usuca foarte frumos.



Am avut intentia cu alta ocazie sa cream niste fluturasi prin aceeasi metoda. I-am oferit iarasi Emei pahare cu apa colorata, doua pipete si niste dischete absorbante dreptunghiulare, pe care aveam de gand sa le strang la mijloc (cu o clama de rufe sau cu o sarma plusata) si sa obtinem astfel fluturasi. Ema a mutat apa cu pipeta din pahare pe dischete, dar cum la ea o activitate nu prea mai are farmec a doua oara, a avut alte idei despre ce sa faca mai bine cu apa. M-a intrebat daca poate sa amestece culorile, evident ca i-am spus ca da, a mutat apa cu pipeta dintr-un pahar in altul, apoi a renuntat la metoda asta inceata si a inceput sa rastoarne pur si simplu apa dintr-un pahar in altul. A observat astfel cum se schimba culorile si a folosit dischetele pentru a absorbi apa cazuta pe tava, iar apoi pentru a muta apa din tava inapoi in pahare. A observat ca dischetele se umplu cu apa si daca sunt stoarse poate "recupera" apa. Pana la urma si activitatea aceasta neplanificata sa iasa asa, a fost foarte de folos, Ema a avut ocazia sa se joace si in alte moduri cu apa. Ca sa nu mai spun ca lucratul in sine cu pipeta, transferatul apei, varsatul paharelor unul in altul, stransul dischetelor ca sa se scurga de apa, toate aceste miscari contribuie la dezvoltarea motricitatii fine. Doar ca am ramas fara fluturasi :) Poate cu alta ocazie :)



Pictatul cu apa mie mi se pare o activitate foarte usor de pregatit, care necesita doar materiale aflate la indemana si care chiar capteaza atentia unui copilas de 2-3 ani. Iar rezultatele vor fi mereu unice si frumoase, doarece modul in care se combina culorile e intotdeauna surprinzator.

Ema, 2 ani si 6 luni

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...