Wednesday, December 11, 2013

Activitati de Mos Nicolae - Calendar de Advent ziua 6



Pe 6 decembrie m-am gandit sa facem totusi si niste activitati legate de Mos Nicolae, chiar daca am uitat sa le trec in calendarul nostru de advent, asa incat am modificat biletelul pe ziua respectiva si am improvizat repede altceva de facut :)


Pentru ca aveam niste sclipici ramas de la un alt proiect, l-am amestecat cu plastilina rosie si am facut asadar un fel de plastilina magica din care sa decupam cizmulite pe care sa le umple Mos Nicoale cu cadouri :)


Am adaugat niste margelute mici pe post de cadouri si Ema s-a straduit sa le apese in plastilina si apoi sa le scoata inapoi, miscari perfecte pentru imbunatatirea motricitatii fine.
 
 
 Ema a decorat apoi si vreo cateva stelute, pentru ca stelutele sunt totusi preferatele ei, le spune "tincal tincal", dupa cantecelul cu acelasi nume :)


Am alcatuit pentru Ema si cateva fise pentru exercitii grafice, pentru ca ii place foarte mult sa "scrie" in ultima vreme.


 

Ema a avut asadar de mers cu o carioca pe traseul lui Mos Nicolae pana la cizmulitele pregatite de copii, si de incercuit cadourile diferite dintr-o serie de cate patru. Exact acelasi tip de fise pe care le-am facut si pentru tema noastra cu merele adica, pentru ca au avut mare succes atunci.

Ema si ursuletul Momo, prezent tot mai des la activitati in ultima vreme, au incercat apoi sa coloreze o fisa cu Mos Nicoale si sacul lui de cadouri si intreband-o ce vrea ea sa-i aduca Mos Nicoale am aflat ca isi doreste "doua capete" - doua pachete adica :)


Mos Nicolae a impachetat asadar cadourile pe care le avea pregatite pentru ea in doua pachete si mai spre seara, dupa ce era deja familiarizata cu toata ideea asta de Mos care vine si lasa cadouri, Ema si-a gasit cizmulitele inconjurate de daruri. Reactia ei a fost foarte dragalasa, a ramas uimita la maxim, radea si ma gandesc ca nu ii venea sa creada ca Mosul chiar i-a lasat cadouri, abia am convins-o sa le desfaca, ii placea doar sa le priveasca si sa se bucure langa ele :)




Ema a primit un set de figurine de Craciun, Mosul, sania cu renii, bradul, spiridusii si niste cuburi pentru construit, o carte din acelea cu creion care canta daca e pozitionat unde trebuie, in functie de cerinta de pe fiecare pagina si o carte de cautare cu tema de Craciun.
 

Ema e fascinata de cartile astea de cautare, sunt preferatele ei, poate sta zeci de minute sa analizeze imaginile si mai nou sa faca povesti despre ceea ce vede, deci cartea asta de Craciun e foarte pe placul ei. Si chiar e deosebit de frumoasa, imi place si mie sa ma uit prin ea :)



Ema si Momo, cuprinzandu-se cu drag si citind impreuna din noua carte de Craciun:


Am inceput o traditie la primul Craciun al Emei, si anume sa ii cumpar un ornament special in fiecare an, in asa fel incat atunci cand va fi mare si va impodobi bradul ei sa aiba o colectie intreaga pe care sa o ia cu ea, cu amintiri cu tot. Ornamentul special il aduce Mos Nicolae, anul acesta l-a adus pe al treilea, un glob in forma de bufnita :) Ema a fost incantata de el, primul lucru pe care l-a facut cand a vazut bufnita a fost s-o pupe, e pasionata de bufnite exact ca mine :) Deocamdata trebuie alese ornamente care nu se sparg, sa fie cat mai multe sanse sa reziste peste ani, mai incolo probabil va fi potrivit sa ne gandim si la globuri mai deosebite si mai fragile.


Oricum, a fost Ema incantata de cadouri, dar gandul i-a ramas la niste biscuiti pe care i-a cam sustras dintre cadourile unchiului ei. Ea nu prea mananca nimic cumparat, asadar a fost foarte atrasa de biscuiti si cum a inteles ca i-a adus ei Mos Nicolae, a trebuit sa ii desfac si sa o las sa manance cativa, fiind si cu scortisoara, i-au placut teribil. Am intrebat-o a doua zi ce vrea sa-i aduca Mos Craciun, de obicei raspunsul ei e o papusa (desi nu stiu de ce, pentru ca ea nu prea pare interesata de papusi), dar de data asta s-a gandit un pic si apoi a raspuns sfios: "biti...", adica biscuiti :) Si de atunci tot radem de ea ca dintre toate, ea vrea Mos Craciun sa-i aduca biscuiti :)

Ema, 2 ani si o luna

1 comment:

  1. Foarte frumoase activitati si cadouri! Carte "Craciunul" care a primit-o Ema de mos, de la ce editura e? Pare interesanta. Si ideea cadoului ornament in fiecare an imi place teribil de mult! Notezi undeva si anul cand a primit ornamentul?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...