Thursday, December 12, 2013

Ornament cu amprenta de la manuta - Calendar de Advent ziua 7



Scriam acum cateva zile ca am facut un fel de aluat sarat pentru joaca noastra cu omuletii din "turta dulce". Aluatul s-a patrat foarte bine la rece, intr-o punguta inchisa bine, si se comporta perfect pe post de plastilina, dar stiind ca se va intari lasat la aer, m-am gandit sa incerc sa facem din el ornamentul nostru cu amprenta de la manuta. Oricum aveam in plan asa un ornament, dar din altfel de aluat (si vom incerca si aluatul respectiv daca mai avem timp).


Cu exceptia faptului ca e maro (pentru ca am adaugat scortisoara, sa miroase a turta dulce), eu zic ca ne-a iesit destul de bine ornamentul. L-am lasat la uscat la aer vreo 3 zile in total, l-am intors la mijlocul perioadei, sa se usuce uniform si acum e foarte tare, desi nu stiu cat de rezistent. Nu l-am copt la cuptor pentru ca m-am temut sa nu se arda sau sa nu se crape, dar stiu ca in mod normal asa de face, doar ca nu prea am eu noroc cu coptul in general si m-am gandit sa evit :)

Dupa ce s-a uscat bine, am dat marginile ornamentului cu lipici cu sclipici si pentru ca am vrut sa fie si mai stralucitor am presarat imediat mult, mult sclipici argintiu. Pentru ca inainte de a-l lasa la uscat am facut doua gaurele, ma gandesc sa ii pun o panglica rosie si sa il atarnat in brad...sau poate sa il dam cadou, nu m-am hotarat inca :)


Reteta pentru aluat am adaptat-o de aici. Eu am pus mult mai multa faina, probabil chiar dublu, si am adaugat si o lingura de ulei, pentru ca initial am vrut sa fie plastilina de joaca, nu sa facem ornamente din el. De asta am pus si scortisoara, dar oricum, arata mai rustic asa :)

Ema, 2 ani si o luna

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...