Friday, March 14, 2014

Invitatie la pictat folosind flori in loc de pensoane



Observand ca Ema a fost asa de incantata ca a putut sa "picteze" cu coditele ude ale ghioceilor nostri, m-am gandit ca am putea folosi niste flori mai ofilite de prin casa exact cu scopul acesta, de a picta cu ele. Am vazut pana acum de cateva ori pe blogurile cu activitati pentru copii ideea asta, de a folosi tot felul de obiecte din natura pe post de pensoane, si oricum aveam in plan sa facem si noi asa ceva (desi ma gandeam ca cel mai potrivit ar fi fost la vara, in gradina, sa isi poata alege Ema singura "pensoanele" - vom incerca si varianta asta evident ).




Am pregatit asadar o invitatie foarte simpla la pictat: vopsea tempera rosie si galbena, amestecata cu putina apa, sa fie un pic mai lichida, si doua flori ceva mai ofilite ramase de la 8 Martie. Nu aveam in vedere sa obtinem nici un rezultat anume, e tipul acela de activitate "open-ended", in care explorarea materialelor, a tehnicilor de pictat, conteaza mai mult decat un eventual rezultat. Despre cum abordam noi pictatul in stil Reggio am scris mai multe in articol acesta.

 

Ema a fost incantata la maxim de micul proiect de pictura. Nici nu am apaucat sa ii arat sau sa ii explic ce si cum sa faca, a luat imediat o floare, a inmuiat-o in vopsea si a inceput sa lase amprente cu ea pe foaia A3 pusa la dispozitie. A incercat mai multe modalitati de a picta, cele mai interesante rezultate fiind atunci cand a folosit florile ca pe niste stampile si cand a scuturat florile iar vopseaua a sarit in toate partile pe foaie :)

 
Dupa ce a terminat de pictat, Ema a adunat cu grija florile si mi-a cerut sa mergem sa le spalam si pe ele, asa cum se spala ea pe maini dupa ce picteaza :)

Florile nu au fost potrivite pentru a intinde efectiv vopseaua cu ele, Ema a observat ca daca incearca asa ceva, se cam rup petalele, asadar a folosit si niste pensoane clasice pana la urma :) Si bineinteles, ca la orice activitate de pictura, la sfarsit si-a pictat manutele si a incercat sa lase amprente. Mereu face asa, nu stiu cand are sa se plictiseasca de chestia asta :) Rezultatul final a fost asadar o combinatie de stampilat cu florile, picat cu pensonul si pictat cu degetelele. Si culmea e ca, desi nu am avut asta in plan, sa obtinem un rezultat anume, dupa cum spuneam si la inceputul articolul, mi se pare ca pictura Emei seamana cu un peisaj de primavara. Sau chiar un peisaj de toamna, avand in vedere ca pe alocuri rosu s-a amestecat cu galben si a rezultat portocaliu. Mi se pare ca vad in pictura Emei un copac inflorit, din care zboara floricele in toate partile, si, desi stiu ca e total intamplator, am zarit si o pasare perfecta, cu aripi, coada, cioc :)




Ema, 2 ani si 4 luni

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...