Wednesday, March 5, 2014

Porcusori in noroi - o activitate din prima noastra carte USBORNE



Rasfoind bloguri si urmarind activitati pe care le fac alte mamici cu ai lor micuti, am observat in ultima vreme ca sunt din ce in ce mai folosite si mai apreciate si la noi cartile editurii USBORNE, carti in engleza pentru copii. Am fost foarte incantata sa primim asadar de la Micul Cititor o carte a acestei edituri, si mai ales o carte de activitati pentru copilasii mici.




Cartea se numeste "Little Children's Book of Things to Do" si chiar se adreseaza celor mai mici copii, activitatile prezentate sunt simplu de realizat, necesita materiale si pregatiri putine, iar toate crafturile sunt cat se poate de dragalase si atractive pentru copii :)


Cartea e impartita pe 6 teme: Farm Fun, Easter Fun, Animal Fun, Dinosaur Fun, Summer Fun si Christmas Fun, deci se gaseste ceva de facut in orice perioada a anului. Imi fac planuri sa realizam primavara aceasta toate activitatile legate de ferma si de Paste, deoarece sunt niste teme pe care le vom aborda in urmatoarele luni.


 Dupa ce am analizat bine-bine toate ideile prezentate in carte, am ales pentru inceput sa fac impreuna cu Ema o activitate de pictura cu degetele, deoarece am fost convinsa ca va fi foarte pe placul ei, momentan e innebunita dupa pictat, mai ales daca nu trebuie sa foloseasca pensoane :)


Am pregatit asadar putinele materiale necesare pentru a realiza niste simpatici porcusori ce fac baie in noroi - am aflat de curand ca pe 1 martie e Ziua Porcului, deci am ales activitatea si in functie de asta, pentru ca noua ne sunt tare dragi purcelusii :)

Activitatile au instructiuni simple, insotite de imagini sugestive

Cum in carte pasii de urmat sunt explicati foarte pe intelesul copiilor, cu imagini sugestive, inainte de a incepe pictatul, i-am arata Emei ce vom face si cum trebuie procedat. Urmand intocmai indicatiile, Ema a desenat cu degetelul niste ovale roz pentru corpul porcusorilor, ovale mai micute roz-inchis pentru nasucurile lor, apoi s-a distrat pictandu-le cu maro beltile in care acestia faceau baie. Pe Ema o amuza teribil faptul ca porcii fac baie in noroi, asadar aproape toti purcelusii nostri s-au murdarit in cele din urma :)

Ema concentrata sa faca cercuri cu degetelul. Ca sa inteleaga cum trebuie pictati porcusorii, i-am explicat ca trebuie sa miste degetul "round and round", asa cum se misca rotile autobuzului din cantecelul "The wheels on the bus" - a fost foarte incantata de explicatie si tot repeta "round and round" in timp ce picta ":)



Cat timp am pus foaia cu porcusori la uscat, Ema a primit alta pe care sa picteze in voie cu roz si maro si bineinteles ca dupa parerea ei tot porcusori care fac baie in noroi a pictat, desi rezultatul in sine a fost foarte abstract :)


Pentru ca e micuta inca, in general dupa ce facem o activitate de tip craft, cu reguli clare de urmat pentru a obtine un rezultat anume, o las sa foloseasca asa cum doreste materialele ramase. In felul acesta ii mentin interesul si pentru crafturi viitoare, deoarece stie ca dupa ce se straduieste sa urmeze niste indicatii (lucru destul de dificil pentru varsta ei), are apoi ocazia sa experimenteze cum doreste cu ceea ce are la dispozitie. Asta a fost prima data cand i-am aratat inainte un model, cand a stiut cum trebuie sa arate la final ceea ce facem, cand a incercat sa urmeze niste pasi. Desi a fost din cand in cand tentata sa picteze aleatoriu pe foaie, a reusit sa se abtina totusi si sa se concentreze la craftul nostru :) Pentru un copil ceva mai mare, peste 3 ani poate, ma gandesc ca e un pic mai usor sa se concentreze si pe rezultatul final, nu doar pe bucuria imprastierii vopselei pe foaie :)


Dupa ce s-au uscat porcusorii, le-am desenat, dupa instructiunile din carte, ochisori, codita, picioare si urechi. Au iesit pur si simplu adorabili, e mai mare dragul sa te uiti la ei cum se distreaza in noroi :)

Porcusorul meu preferat, deoarece pare ca rade :)

Ca si concluzie, activitatea chiar mi s-a parut potrivita pentru un copil mic ( fetita mea are acum 2 ani si 4 luni), Ema a putut urma cu usurinta aproape toti pasii (evident ca nu a putut desena singura detaliile, urechile, ochii, etc, dar s-a ocupat fericita de partea cu pictatul), s-a distrat si e mandra de rezultat.

Inspirata fiind de pictura Emei cu porcusori, am alcatuit rapid si niste activitati in jurul literei P, despre care voi scrie o postare separata

Abia astept sa incercam si alte idei propuse in carte, am o lista lunga de asteptare deja :) Si asta deoarece cartea e foarte groasa, veti gasi in ea o multime de activitati. Si din punct de vedere al aspectului e o carte superba, colorata, cu o grafica excelenta, e foarte bine organizata in functie de teme si e absolut o placere de o rasfoit. Daca o doriti si voi, se poate comanda aici, la Micul Cititor. Se pare ca frecvent sunt reduceri si promotii la cartile USBORNE, in perioada aceasta de exemplu puteti gasi la un pret promotional un pachet format din trei carti pentru Paste.

Una din activitatile pe care planific sa le realizam la primavara, nu e superb copacelul inflorit?


Nu stiu cat din activitatea asta va putea Ema sa realizeze singura, dar o incercam oricum, mi se par adorabile capsunile astea!

Pe langa cartea cu activitati, am mai primit de la Micul Cititor un set de carduri si o carte cu abtibilduri despre flori, pe care le vom folosi din plin la activitatile noastre de primavara - pe care deja m-am apucat sa le planific :)  Multumim mult Micului Cititor pentru ocazia pe care ne-a oferit-o de a cunoaste cartile USBORNE, pe noi chiar ne-au cucerit!


Ema, 2 ani si 4 luni

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...